De trygge overgange

I Børnehuset Havrevænget har vi forskellige former for overgange:

• fra barsel til dagtilbud (Markmusene og Brumbasserne)
  • fra 0-2 års gruppen Markmusene til minigruppen Pindsvinene i afdeling Havrevængets vuggestue eller fra 0-2 års gruppen Brumbasserne til minigruppen Mariehønerne i afdeling Havrehøjen.
  • fra vuggestue til børnehavegruppen Græshopperne
  • fra 3-4 års stuen Græshopperne til storegruppen, den 1. april i det kalenderår, hvor dit barn fylder 5 år
  • fra børnehave til skole, den 1. april i det kalenderår, hvor dit barn fylder 6 år

Overgang fra barsel til dagtilbud sker i sagens natur i tæt samarbejde med jer forældre, og I kan finde yderligere information under fanen: Skal dit barn starte hos os?

For alle andre overgange gælder, at vi prioriterer højt ”at have en god ven i hånden”. Det betyder, at vi altid søger at flytte mere end et barn ad gangen, når de bliver så store, at de skal skifte stue. Vi prioriterer også, at børnene, når de starter i storebørnsgruppen den 1. april, flyttes sammen med en kendt voksen fra deres første tid i børnehaven. Når jeres barn overflyttes fra vuggestue til børnehave indbyder vi jer forældre til en overgangssamtale.

For alle overgange mellem dagtilbud og skole udfærdiges overgangsbeskrivelser og ved behov understøttes disse af en samtale. Det vil altid ske i tæt samarbejde med jer forældre.